divendres, 19 de febrer del 2016

El Llenguatge algebraic

Per introduir el llenguatge algebraic, vaig tindre molts dubtes de com abordar-ho. El pas des de la concreció dels nombres a l'abstracció de les lletres pot representar un entrebanc important en la formació matemàtica de l'alumnat i fins i tot pot augmentar la desconfiança en la seua pròpia capacitat de cara a la matèria. Vaig a explicar en aquest post, com ho he fet i quin resultat he obtingut.
Dimarts 16 de febrer
Per començar, hem vist un video introductori que crec que resulta clar i no massa senzill

Alguns alumnes anaven seguint les explicacions del video i resolent mentalment les senzilles equacions que planteja.
Després del visionat del video, parlàrem dels origens de la paraula Àlgebra, del seu significat i la relació amb allò que anàvem a fer.
Alguns exercicis de passar enunciats a llenguatge algebraic dels materials d'educació a distància de Ministeri:
Escriu en llenguatge algebraic:
a) El doble d’un nombre més tres.
b) El quadrat d’un nombre menys cinc.
c) El doble d’un nombre més el triple del mateix nombre.
Dimecres 17 de febrer
Una vegada emmarcat el tema, la intenció és que el senten com a palpable i concret, i hem  fet una activitat per grups per a resoldre equacions senzilles.

• Material per grup:
1 cartolina, tisores, un retolador, un regle, un llapis, un sobre

• Procediment:
Marcar la cartolina en quadrats de 5x5 cm, i retallar-los. Cinc jocs d'escriure de l'1 al 10, per una cara i del -1 al -10 per l'altra,  cinc quadrats amb x, cinc amb =, cinc amb - , i cinc amb +
Resoldre les equacions amb les cartolines. He generat les equacions en la següent pàgina web:  http://www.olesur.com/educacion/ejercicios-ecuaciones.asp

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada